Thursday, June 7, 2012

Jeles Dengan Adik

Tak suka tak suka...*apadah tetiba je tak suka*
i sentap tau...ayah i pilih kasih...
time cuti sekolah ni adik aku duduk rumah makcik..
senang dia nak pergi training taekwando...
*belajar je taekwando tapi bila kena buli dengan aku nangis gak*
bila dia dah duduk sana lama sangat..
ayah aku asyik le tepon..pastu dia tak angkat-angkat..

Lepas 2 hari dia recall..
merengek-rengek kat ayah...ayah tepon adik rosak..
hishh tak suka bila dia manja-manja dengan ayah camtu..
sakit mata dengan telinga..*padahal jeles*
besok tu dia balik rumah...
*itu pon bila aku dah sound-sound suruh balik*
ayah aku belikan dia tepon baru...walaupun tepon tak canggih...
ala budak sekolah takyah nak canggih-manggih sangat...

Masa pilih-pilih tepon tu aku dah sentap..
dah la beli time aku ada...menyampah....
dia cakap nak apa je mesti ayah aku belikan punya...walaupun lambat...
waktu aku cakap tepon aku rosak nak suruh belikan yang baru...
ayah aku buat derk je...
sakit hati...*tiru gaya Ropie*
bukannya tepon mahal pon...
setakat tepon camni je...


aku kena beli sendiri

Korang tengok...tak mahal kan tepon yang aku nak tu..*wakluuu*
hikhikhikhik....
dah la tak nak belikan aku tepon tu...
pastu nak perli-perli pulak...
time mak aku tanya pasal tepon baru adik...
dia boleh pulak cakap...ala tepon murah je...lain la orang tu banyak duit...
haiippp perli nampak...

Ah! tak kira aku tetap nak jeles dengan adik aku tu...
siap la aku kerja kan tepon dia nanti...
akan aku jadikan tepon dia tu penyendal pintu...
hahahahahaha...



psstt:kalau nak apa-apa kat ayah guna adik aku ni..
kalau kena marah bukan aku tapi dia...hahahaha..padan muka...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...