Tuesday, June 21, 2011

Kebahagiaan Dalam Perpisahan

Cehcehceh...title nak melankolik....tulis tajuk tu teringat pulak kat Shahir...yang aku rase dah tak berape nak minat lagi dah(tak minat sangat pon sebenarnye)...kalu betul bercinta dengan Rozita Che Wan cakap je la..nie suke dalih-dalih..die kate lain, Rozita kate lain...aikk..apasal tetibe aku emo pulak ni...lantak pi la diorang nak becinta....

Hari ni ofis aku buat satu majlis perpisahan sempena retired...hiba jugak la hati aku ni nak ucapkan salam perpisahan...tapi apasal kau boleh senyum pulak ni Nurul..betul ke hiba?betul ke?eh betul la aku sedih(senyum sinis)...kenape korang tak caye ke?sedih siot, sape yang tak sedih..member keje yang baik hati nak bersara...kahkahkah...

Sebenarnya sejarah keje aku bukan le baik sangat dengan die ni...selalu bikin aku panas hati je kalo berurusan ngan die ni..memang menguji kesabaran betul amoi tua sorang ni...ada je soalan die yang bikin aku panas...tanye soalan yang ngepek-ngepek..pastu bile terangkan tak paham-paham...paling bengang bile ajar gune komputer...tapi aku tak leh la nak salahkan die...dah old timer memang arr lembab banyak bab-bab teknologi nie..especially komputer kan...penah la jugak sebelom ni aku sembur die..terdiam terus..hah jangan main-main ngan aku..nampak je diam, cool sekali kene melopong...

Ade satu ayat tu memang aku bengang giler ngan die ni..."wah!rileks eh..takde keje...boleh bace buku"..peh panas siot telinga aku...dah keje aku setel semua..daripada aku dok melangut tak buat keje baik aku bace buku kan..even bos aku pon takde nak bising-bising..die lagi suke aku bace buku ke ape ke daripada dok temenung je cam orang bodoh...die pulak yang kecoh-kecoh nak argue ape aku buat...menyampah aku...tapi walaupon die cam tu rajin jugak becakap ngan aku daripada yang lain...

So sebelom kau bersara ni kan aku nak la mintak maap ye...dah buat salah kan..blablabla...ape la aku ni..bukan nye die bace pon blog aku ni..komputer pon payah nak gune ni kan pulak nak ber'blogger'...ape-ape pon aku tetap happy coz die dah pencen...kurang sikit tekanan keje aku kat sini...kalo tak pening kepala aku ni dok melayan die...itu la, ini la...takde lagi tension-tension nak mengajar orang gune komputer...peh lega...terkurang sudah tekanan keje aku...


*senyum sampai lenguh

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...