Tuesday, April 19, 2011

Zzzzzzzzzzzz.....

2,3 ari ni aku rase letih sangat...mengalahkan buruh kasar yang sibuk mendirikan rumahtangga je letihnya..kalah bangla depan umah aku ni yang tengah membanting tulang siapkan rumah jiran ni hah...korang nak tau tak(sorry kitorg tak nak tau..hahaha)...lantak la aku nak jugak bagi tau kat korang..tak kire la korang nak cakap ape pun...korang tau jiran-jiran aku ni dah macam buat pertandingan pulak...pertandingan membesarkan badan...kahkahkah...kalau jiran aku baca la blog aku ni mau nye diorg reramai duk cili mulut aku yang ala-ala laser manje ni....bukan la,diorg skang ni masuk pertandingan membesarkan rumah...rumah sape paling besar dan cantik...mule-mule jiran depan rumah,lepas tu pulak jiran sebelah rumah and skang ni jiran selang serumah depan rumah...nasib baik jiran belakang ni tak teringin nak tambah rumah kalau tak memang sah la diorg nia ade penyakit hati...(ape la kau ni Nurul,tak baik buruk sangka)...
Tak baik aku ni mengate org ade sakit hati pulak..diorg  yang sakit hati ke aku yang sakit hati tengok diorg tambah rumah ni...tolong sikit eh,takde mase aku nak sakit-sakit hati bagai kat diorg..duit diorg ikut suke diorg le nak buat ape kan..baik aku duk dalam rumah tido tido tido dan jugak tido...tambah-tambah pulak kalau time cuti...
4 ari lepas orang Melaka cuti sempena Melaka Bandaraya Bersejarah...so sempena cuti tu family aku buat la kenduri sikit..mule-mule kitorg planning nak buat besday celebration untuk nenek... tapi bincang punye bincang pakcik aku kata baik buat kenduri je...makanye terjadi la kejadian kenduri itu selepas waktu maghrib...hehehehe...letih jangan cakap la..rase macam nak tercabut semua urat-urat saraf aku ni...orang datang sikit punye ramai..tapi nasib baik la kat sini kampung...tradisi rewang tu masih ade lagi..korang tau tak rewang tu ape?bagus kalau korang tau..pada yang tak tau pulak rewang tu aktiviti gotong-royong potong bawang,mesin lada memacam lagi la..
Abis je kenduri lepas siap basuh pinggan and kemas semua ingat dapat la aku lelapkan mata yang dah tersangat mengantuk ni..rupe-rupe nye ade pulak sesi jualan...sepupu aku jual tudung dengan handbag...aku takde la tengok sangat coz dah mengantuk..bile dah ade peluang nak tido sepupu aku pulak duk ajak beborak..sampai kul 1 lebih pagi  jugak la kitorg beborak...orang lain semua dah bantai tido..kitorg je yang tak tido-tido lgi...ahh tak leh jadi mata dah tak tahan so ape lagi time to sleep..
Ingat dapat la bangun lambat,tapi mata ni celik awal la pulak...dah la tido lambat bangun pulak awal...tapi takpe...kemas-kemas lagi ape yang patut...dalam kul 12 aku baring-baring terus zzzzzzzzzzzz.......buruk betul perangai,matahari tengah naik aku bantai membuta....sedar lebih kurang kul 1.30 aku boleh sambung balik sampai kul 3.00..bangun gosok baju keje pastu sambung balik tido...
Dipendekkan cerita satu hari tu keje aku tido je le...tak tau le ape nak jadi..nampak sangat aku terlalu letih...sampai skang ni mata asyik ngantuk je...time lunch kat ofis pon aku tido...peh parah kalau camne tiap-tiap hari....hai tak tau la ape kenenye aku ni asyik nak tido je...macam skang ni aku rase ngantuk dah,nak tido..so ape lagi stop dulu..daaa..

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......tido sudah
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...