Monday, April 11, 2011

DESTINASI PERCUTIAN


Releks-releks sambil menikmati udara dingin kat Cameroon Highland(dalam Malaysia la) memang mendamaikan...tak fikir lain dah kecuali releks goyang kaki,bangun pagi makan spagetti perut kenyang suka hati..uhuhuh lagu glamour time aku kindergarden dulu..alalala comelnya goyang -goyang kaki like tuan tanah...kahkahkah...sudah tuan tanah jugak yang kene..why la tak pilih tuan rumah ke tuan khemah ke..hahahaha..Bukan ape aku sekarang memang sedang mengimpikan sebuah percutian..dah macam robot pulak asyik keje keje keje, macam  ibu tunggal pon ade gak yang nak menyara sepuluh orang anak..letih yang teramat letih sangat..Seingat aku last time aku ambik cuti masa raya haji tahun lepas dalam bulan 10 atau 11,so cuba korang kire dah berape lama aku tak cuti..yang baru ni  aku cuti pon sebab demam,kalau tak demam takde la aku bercuti,itu pon sehari je..dan sekarang ni aku rasa macam robot yang tak cukup kuasa..bateri lemah elektrik takde...

Tahun lepas aku dah gi Sabah tapi tak berape nak best la,gi ngan makcik-makcik,orang nak gi tempat-tempat yang menarik diorang pulak bantai beli mutiara tak sudah-sudah..tapi nasib baik sempat gak kitorang menikmati keindahan Gunung Kinabalu..kitorang kire bernasib baik dapat tengok puncak die..peh kalau dapat climbing lagi best..tu pun diorang tak habis-habis lagi nak memborong mutiara..nak buat camne kan dah gi ngan majoriti aunty so orang muda macam aku ni terpaksa rela la ikut..korang layan dulu gambar yang tak seberape kat bawah nie...


*nie gambar berlatarbelakangkan Gunung Kinabalu
*kat Tanjung Aru - tapi takpat lepak lelame

Sabah Borneo
Hotel penginapan..nama aku lupa


sunset - Tanjung Aru
For this year pulak aku planning nak gi bercuti menghabiskan duit memenatkan kaki mencuci-cuci mata kat Medan atau pun Bali(insyaallah)..kalau korang nak gi mane?Medan atau Bali?Medan la eheheh Bali lagi best..tapi Medan pun ok what..entah la aku pon confius nak pilih mane satu..kalau boleh dua-dua pon aku nak pegi...tapi ape-ape hal pon kite buat passport dulu..aku ingat nak buat passport Khamis minggu lepas..dah tak sabar rase nye tengok passport tu..tapi disebabkan ade sedikit kesulitan so aku tangguhkan dulu..dan mungkin hujung bulan ni baru aku berkesempatan untuk membuat passport tu..

Tak sabar rasenye nak pegi bercuti..so harap-harap perancangan percutian ni berjalan dengan lancar.. dan aku dapat merehatkan otot-otot aku untuk beberape hari sambil menabur duit yang tak berape nak banyak kat mane-mane destinasi percutian yang terpilih..Ok.. tu je jumpa lagi lain kali.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...