Monday, April 11, 2011

Jangan Paksa-paksa

Aku beruntung sebab dapat member-member yang perihatin dengan hidup aku..aku memang appreciate sesangat kat korang..terharu rasenye bile korang ambik berat pasal aku..Bile korang sesibuk nak tau pasal live aku,korang memang takde niat lain kecuali nak tengok aku happy kan?kan?kan?tapi bile korang terlalu ambik berat sebab aku tak kawen-kawen lagi,aku pulak tang risau dengan hidup korang..
Kenapekah?kenapekah?kenapekah korang terlalu risau aku tak kawen-kawen lagi..but in that case aku sendiri tak risau aku tak kawen lagi...and bila korang dengan baik hatinye nak tolong jadi matchmaker untuk aku..wah aku rase macam nak meraung pon ade...terharu siot dengan niat baik korang..tak sangka memang tak ku sangka ade member-member yang curious sangat pasal jodoh aku...cume pasal jodoh,bukan pasal kesihatan, kerjaya,kekayaan ang whateverlaa...tapi aku jugak nak bagi tau yang niat baik korang tu kadang-kadang buat aku rimas(sorry to say)..
Aku sesangat menghargai niat korang tapi bile korang dah semacam memakse aku untuk terima pasangan yang korang cari kan tanpa memberi aku mase untuk berfikir,korang tau tak ape aku rase?aku rase tersangat menyirap,tertekan memacam lagi la...korang fikir aku ni terdesak sangat ke nak berumahtangga..sampai tak bagi peluang untuk aku fikir..sampai nak suruh aku sebat je ape yang ade..kawen bukan boleh buat memain,takde istilah percubaan dalam perkahwinan..bile rase terdesak kawen pastu bile tak serasi nak berceraiberai...hello..kawen cume sekali ok..so kenape korang tak nak bagi aku ruang dan peluang untuk
fikir...please la jangan terlalu memakse,jangan terlalu mendesak aku untuk terima calon korang..bersedia ke korang untuk dipersalahkan kemudian hari sekiranye berlaku sesuatu pada perkahwinan aku nanti?sanggup ke?
Jadi aku harap bagi la aku sedikit ruang untuk menentukan hidup aku tanpe ade paksaan daripada mane-mane pihak..sebab aku percaya dan tersangat yakin pada ketentuan Allah...Ajal maut jodoh pertemuan itu atas kehendak dan kekuasaan Allah...Walaupon aku kawen lambat tapi aku tau jodoh aku telah ditetapkan cume belum tiba saat dan masa untuk dipertemukan..coz aku percaya janji Allah pada hamba-Nya adalah pasti..

JANGAN PAKSA-PAKSA!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...