Saturday, April 23, 2011

Kepoh tau

"Awak kenape?ape masalah awak ni?kenape jadi camni?betul ke awak buat macam tu?macam mane boleh jadi camtu?"

Busybody la aku ni...semua bende pon nak tau..biar la die macam tu..hidup die mase depan die...kenape sibuk sangat nak tau ni?sejak bile aku suke ambik tau hal orang ni?..suke sangat ambik tau hal orang la kau ni Nurul...jaga diri sendiri sudah la....

SEJAK BILE SUKE AMBIK TAU HAL ORANG NIE?

Tu la persoalan dalam hidup aku skarang ni...suke ambik tau hal orang..tapi aku bukannye sesaje je nak ambik tau kehidupan orang...aku buat tu semua sejak aku terlibat dalam sektor perkhidmatan...sebagai orang yang bertanggungjawab dalam service kakitangan so ape yang berkaitan dengan orang yang aku selia rekod service nye aku kene ambik tau..walaupon hal-hal yang terlalu peribadi yang sepatutnye aku tak payah ambik peduli...hal-hal yang tak menjejaskan hidup aku langsung...tapi semenjak aku terlibat dengan tugas tu aku harus dan wajib busybody..bak kata pegawai atasan aku pon..
 "kite yang jage service ni kene busybody..."
Pada mereka-mereka yang aku nak sangat ambik tau pasal hidup diorang aku mintak maaf la kalau korang menyampah atau ape-ape la kat aku...aku tak berniat pon nak masuk campur tapi aku terpaksa..tolong la faham dan mengerti situasi aku ni..aku serba salah sebenarnya..pepatah melayu ade mengatakan...DITELAN MATI MAK,DILUAH MATI BAPAK...tapi kalau aku telan aku yang mati...hahahaha...(sempat lagi kau buat lawak tak berape nak cerdik eh)..ofcoz la kan kite jangan la tension-tension sangat...nanti hidup berdukalara....muka pon cepat berkedut...

Sekali lagi pada mereka-mereka tersebut aku mintak maaf la bebanyak ye...jangan la korang salah anggap dengan aku...aku bukan berniat jahat...aku bukan Ah Long aku cume nak tolong...ape kene mengene Ah Long dengan masalah aku ni?confius betul..bukan ape ni semua untuk kebaikan korang jugak...kalau perkara tu boleh dielakkan daripada kene tatatertib kite elakkan...kalau boleh elak supaya tak melibatkan masa depan kite cube la adjustkan..sebab tu kalau korang ade ape-ape masalah bagi tau kat aku...atau tetibe je aku busybody tolong la bagi kerjasama ok?Kan wonderpets selalu cakap..ape yang penting?kerjasame..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...