Wednesday, October 5, 2011

Kisah Kami....Jangan Dikenang

Dulu aku ade kenal someone....die nie someone yg aku rse sgt baik penah aku jumpe...tempat aku luah masalah & mcm2 la...kitorg mmg rapat...bloh la dikire cam adviser aku...dh mcm abg, pakcik, kekasih & ape2 lgi la...aku pon x tau nk discribe hubungan kiotrg nie ape...tp die mmg insan t'baik yg penah aku jumpe...except my parent la kn...coz diorg bkn je t'baik tp my heart & my soul....sgt m'ambil berat psl aku...understanding...mungkin sbb faktor umur...ye la umur die dh 30++ tp aku still kbudak2kn...umur pon bru 21 or 22 kot...

Satu ari 2 die tnye aku 1 soklan n aku jwb ngan 1 ayat "bg kite fikir dlu"..cam2 le jwpn aku...pas2 die trus m'diamkn diri...aku x tau camne nk cri or call die coz time 2 die ade bg tau fon die ilang...aku x rse pon jwpn aku 2 slh...ye la setiap org kn bhak diberi pluang n ruang utk fikir n wat kputusn...tp upenye jwpn aku wat die t'singgung...trus ilang diri ko...aku dh rse serbe slh sgt time 2...aku dh kecewa kn die ke?dh wat die kecik ati ke?die merane ke?cam2 lgi aku fikir...lme die m'yepi...1 thn lebih pas 2 aku dpt sms drpd die...just ucap salam ramadhan & slmt ari rye...walaopon die x mention nme tp aku tau 2 die..aku kenal sgt cara sms die...

So k'sempatn 2 aku ambik utk mintak maap kot2 la ade wat slh...tp die byk sgt dolak dalih nye..aku call2 die tp x b'angkat2...ok la org dh x nk maap n dh lupe kn aku kn...so aku decided x pyh la nk t'hegeh2 lgi..lupekn jerk die n kenangan lme...pinggan x retak nasi x dingin, org x nk aku pon x hinggin...

Tapi skang bile aku dh lupekn die...tetibe mlm tdi die muncul blk...tagih jwpn pd p'soaln lme...but dlm k'adaan skang nie, aku mintak maap sesgt...walaopon hakikat s'benarnye aku x slh..aku xleh nk bg jwpn cam yg die arapkn...so aku nk die anggap aku cam adik die...n mcm aku ckp tdi..die insan t'baik penah aku jumpe...so die trime ngan redha...tp aku le plk t'emo...mnangis sudah...aku dh kecewakn die..aku dh hancurkn ati die..sedih ko time bce sms die...b'tmbh sedih bile die anta sms camne...


"yuz yg ku syg, dgr ni..setiap ape kite jalani adalh nilai k'tentuan diri kite disisi Allah..adakala kite x bisa nk mnempuh rintangn yg stiase b'ade dlm situasi kite..kdg2 amat kuat ikatan belenggu itu...nmn ade jlnnye, cume blm msenye lgi yg Allah izinkn...nape? jgn dtnye krn Allah m'getahui yg t'baik...so redha &ikhlas asas jati diri...jgn m'letak & m'yalahkn takdir...s'kirenye kite tlh b'janji ngan ikhlas akan trime s'adanye...KEREDHAAN itu hakikat Allah tlh redha pd kite...maka ucapkan alhamdulillah.."


Siap m'doakn aku b'bhgia dgn yg t'syg lgi...t'sgt touching aku bce sms die..nk2 plk aku mmg jenis yg mdh m'nangis..ati fragile..sikit pon xde rse mrh ke ape ke kat aku...n 1 yg aku prasan kt diri die..die x penah mrh aku walaopon terang2 aku yg slh...ayat2 cam tdi le die slalu gune bile nk tgur aku...x tau camne nk ilangkn rse b'slh dlm diri aku nie...cume aku blh doakn supaye die bhgia & dirahmati Allah..sme cam die m'doakn aku..arap kitorg msih blh keep in touch...die mmg sorg yg t'istimewa penah aku jumpe...


'...engkau dimataku adalh cahaya...p'jlnan ku...terang menyuluh segala yg t'sembunyi lma ku cri...sdh pasti ade jwpn nya k'mungkinan itu...'
(khas die tujukn utk aku)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...