Thursday, September 15, 2011

Pegawai Ukur Jalan

Pegawai yg dilantik nie xde kene-m'gene ngan mane2 JKR...pegawai lantikan sdiri...so jgn t'pedaya ngan janji manis beliau...hehehehe...bukan nye ape, bsk b'mule la aktiviti aku m'ukur jalan...ukur bukan sbarang ukur ok...ukur m'gerat silaturrahim sambil m'habiskan duit pakcik Rahim..."aaiikk!pakcik Rahim mane plk la aku nie?"...

Disebabkan bsk cuti Hari Malaysia, so aku ngan kakak nk  m'ukur berape pnjang jalan kt Melaka nie sblom kitorg smbg ukur jalan kt Seremban plk...bile umo dh meningkat nie tetibe plk t'ingat ade sedare-mare kt Seremban...Sblom2 nie aku ingat sedare smue kt Poland...hahahaha...but it's not my fault...cam pepatah "bpk borek anak rintik"...aku pon sme le ngan bpk aku...so skang SIAPE YG SALAH?...huhuhuhu...

Destinasi wajib pegi bsk, mcD+KFC...k'inginan t'hadap fast food m'lampau2 plk skang nie..smue nk ditelan...spesis anaconda barang X...pas2 shopping bju...bju keje plk perlu diganti...mne aci dok asyik tukar bju rye je kn...and pusing2 kt bandar Melaka pas2 "selamat tinggal wahai kekande ku Hang Tuah,adinda Hang Gun pasti merindui kekande"...(*-*) 

Kepade tourist guard kami disne...nti kn kami disinun utk kite m'yambung aktiviti yg t'gendala...pastikn destinasi yg nk dituju b'baloi2...kalo x hangpa kami balon naa...tapi jgn dilupe sanak saudare yg perlu kami kunjung...apalah makne rye tanpe b'jln rye...dan apalah makne b'jln rye tanpe duit rye...makanya sdie kn lah duit rye utk sy ya...huhuhuhu....

Sekian, b'smbg selepas iklan drpd penaja....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...