Tuesday, August 23, 2011

Sepuluh Malam Terakhir

Skang nie dh masuk 10 malam terakhir Ramadhan...pejam celik pejam celik dh nk raye...kejap je mase berlalu...so bile dh 10 malam terakhir nie...mak2 mule le busy tak cukup tangan nk buat persiapan...nk jahit baju, langsir, buat kuih blablabla...termasuk le aku...

Memang tiap2 tahun part buat kuih aku ngan kakak....tapi ade pekerja tambahan dari Siam(adik2 aku kalo dengar gerenti kecik ati)...tapi ade aku kesah ke?....kitorg dh start buat kuih 20 Ramadhan ari 2...ade la 2-3 jenis kuih yg dh siap...ade jugak la sedare2 yg mintak tolong buat kn kuih untuk diorg...tapi bukan FOC ok...takde yg FOC dlm dunia skang nie...tahun nie kitorg kene rushing sikit la...coz kakitangan dh kurang...adik yg sorg 2 dh g bermastautin kt Seremban...malam raye bru balik(mengelat le 2)...jadinye semua bende aku ngan kakak le yg kene setelkn...lap tingkap, kipas, kemas umah macam2 la....keje pon bertambah...kalo sbelom2 nie duk umah sendiri umah takde le besar mane...nie bile dh duk umah nenek lemah sendi2 nk kemas umah....boleh tahan besar 2...belom cite pasal kemas kt laman lagi....

Letih la aku camni....semua bende nk kene setel kn....tapi takpe raye punye pasal...redah je...but I need extra power...power power power Power Rangers....huhuhuhu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...