Sunday, February 26, 2012

Perangai Sesetengah Parent Yg Wat aku Menyirap.

Aku tak faham la dgn sesetengah parent nie...tau la ko bkeje..and anak ko ade org jage...tp agak2 la bile nk anta anak 2 pada babysitter.....kalo ko bkeje swasta aku blh terima lgi la prangai parent2 yg cam gini...ari sabtu ahad pon anta...tp camne plk kalo parent yg keje gomen...bkn sabtu ahad 2 cuti ke...halo aku keje gomen jgk tau...so aku tau la yg sabtu ahad 2 cuti...even 1 dunia pon tau la yg gomen cuti sabtu ahad...pelik la...ape gune ko branak kalo anak x nk jge....ko fikir org yg jge anak ko 2 x nk spend time ngan family ke...x kuar gi jejln ke...kalo drpd isnin smpai ahad ko anta..bile mse nye org 2 nk gi holiday ngan family..kalo aku yg jge anak ko aku blh consider lgi la kalo sesekali ko ade hal sabtu ahad...so ko nk kene anta anak kt org yg babysit anak ko 2..tp kalo dh tiap2 minggu ko anta...x ke name nye ko malas nk jge anak sdiri...lain kali xyah branak la cam 2...pas 2 kalo anta sekejap ok lgi..nie x anta kol 10pg dh nk maghrib bru nk ambik...ade akal gune la wei...fikir sikit...aku mmg pantang ngan parent yg cam gini..anak makan x makan pon x ambik tau...dh senja2 anak mandi x mandi pon wat derk je...ko as a parent ambik la tau bende 2 smue...korang x risau ke kot2 anak korang 2 kene dera ke ape ke...walaupon aku nie x kawen lgi and sah2 xde anak...kalo blh aku xnak le anak aku ari2 kt umah org..kalo blh nk tgk anak besar depan mte...24jam ade ngan aku...mmg aku btol2 x faham prangai parent cam gini...itu anak ko la wei....darah daging sdiri 2...itu pon susah nk jge ke...mmg pantang aku pada parent2 yg x ambik kisah pasal anak2 diorg nie...kalo dh besar panjang anak 2 xpe la..nie kecik lgi...xyah branak la wei kalo prangai cam gini...


curi google image








p/s:sayangi la anak2 anda...

p/s/s:jgn tau wat anak je tapi jge xtau..

p/s/s/s:x payah kawen kalo anak sdiri pon xnk jge...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...