Friday, March 4, 2011

TIGA

Tiga?
Ade ape dengan nombor Tiga?ape motifnya aku bagi nama entry ni TIGA.Tak faham betul la dengan budak Aku ni.Kenape harus nombor Tiga.
Kenape?Kenape?dan Kenape?
banyak lagi nombor lain.1,2,4,5 dan berjuta-juta...berjuta batu jauhnya,akan ku tinggalkan dirimu..aduh tetiba pulak keluar lagu Alleycat...TERIMA KASIH(versi Alleycat)teringat-ingat pulak Felix nyanyi lagu ni.Ok dah,berjuta-juta yang aku cakap ni xde kene mengena ngan batu Alleycat ni tapi berjuta-juta nombor..
Betul jugak ek, kenape Tiga?
Suka ati aku la kan.Nombor aku,hidup aku,xde kene mengena dengan yang hidup @ yang telah meninggal dunia.Ayat cam sentap je.Ape kes Nurul Slumber nak sentap-sentap pulak ni.
Berikut adalah huraianya..ceh dah macam karangan pulak.Ni kalau cikgu BM aku baca confirm terharu anak murid dalam kategori terajin sangat buat karangan tetiba dengan berbesar hati buat karangan.Ok cikgu, takyah nak terharu-haru bagai nanti aku jadi terharu-biru pulak.Dah tu dah baca kat bawah ni.

1 Kenape Tiga sebab aku anak ketiga .Anak ketiga yang comel.Betul tak tipu memang tersangat    comel,putih,gebu.Tak leh bla betul la budak ni puji diri sendiri.Siapa lagi yang nak puji kalau bi=ukan diri sendiri.My father pun anak nombor tiga jugak ok.

2 Kenape Tiga sebab aku lahir tanggai 31 Mei.Suka jugak walaupun bukan 3 Mei tapi yang penting ade 3 disitu.Excited gile-gile la bila tiba tarikh tu walaupun umur makin lame makin meningkat.Tapi takpe macam santan, makin tua makin berlemak..terconfius disitu..bukan perumpamaan tu untuk lelaki ke?ah1 tak kire,tak kire nak jugak gune.

3 Kenape Tiga sebab nombor tu unik.flexible,bila rotate boleh jadi macam2 nombor.Contohnya M..oh..manisnya,manisnya senyuman mu(Elite tetibe).Suka sebab aku seorang yang manis.Betul,betul dan sememangnya betul.aku memang manis.Nak tau seberape manisnya aku try skang,skarang jugak try rasa gula.Maniskan?tapi aku extra manis..peh puji diri sendiri lagi..takleh accept mengaku diri semanis kurma but I like,I like,I like,I like and I like so much..hahaha...

Eh,eh..kenape pulak tetibe aku terlebih feeling kat nombor Tiga ni?ade maksud tersirat ke disebalik nombor Tiga ni?apakah?Rahsia Dihati Tak Siapa Yang Tahu...aku tau,aku tau ni frasa dalam novel Kau Untukku,harus ade petikan novel,tau la kau tu hantu saka (gaia,gaia,gaia) novel.Benarkah kata pepatah setenang-tenang air dikali,belum tentu tenang hati aku..Pepatah apakah?

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...