Saturday, September 20, 2014

Kena Tukar Boss

Assalamualaikum

Tahun ni adalah tahun keenam aku menjadi seorang pekerja. Dalam tempoh enam tahun tu baru 2 orang bos je yang aku pernah memberi khidmat. Orang lain ada yang hampir tiap-tiap tahun tukar bos tapi aku tak.

Bos yang pertama perempuan. Agak cerewet dan susah nak mendengar pandangan  orang lain. Kurang bergaul dengan staff. Banyak buat hal sendiri dan suka bertapa dalam office dia.Selalu juga aku minta tukar. Pertama sebab boleh tahun juga jauhnya dari rumah and kedua sebab stress. Tapi tak lah aku tulis dalam borang tukar camtu. Setahun lebih dekat sini lepas tu dia dapat tukar. Tarik nafas panjang aku. Bersyukur tapi masih risau. Takut-takut bos baru ni lagi cerewet.

Dapat bos baru pula lelaki. Daripada raut wajah nampak baik dan memang betul pon baik. Sangat hormat orang lain walaupon staff bawahan.  Ucap selamat pagi sambil tundukkan kepala stail orang Jepun. Mula-mula aku confius juga kenapa bos aku macam tu. And dia bagitau yang dia rasa hormat dekat semua orang sebab bantu dia even orang tu cleaner. Bos yang ni memang best, peramah and baik hati. Dah kira macam bapa angkat pula coz selalu bagi aku nasihat.

Tapi sedihnya hujung tahun ni dia dah nak bersara. Bersara wajib and dia sebenarnya dah tak sabar-sabar nak bersara. selalu cakap dekat aku yang dia sentiasa kira berapa hari lagi nak bersara. Sedihnya la hai tapi dah nak bersara kan. So nak kata apa lagi. Harap-harap bos yang akan gantikan dia ni pon baik juga. Kalau tak sangat baik macam dia pon sekurang-kurangnya baiklah juga. Takda la aku stress nak minta tukar nanti. Perjalanan jauh pon aku tak kisah kalau bos nya baik.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...