Tuesday, October 23, 2012

First Day Trip Ke Medan


Olla...

Cuace yg sgt baik ari ni kn....macam yg aku penah cite sbelum ni kan...alhamdulillah trip aku ngan member2 berjalan lancar...urusan kami dipermudahkan...sbelum nak gerak ke LCCT tu dh risau coz kawan kepada suami member aku(abg lan) tak dpt nak anta kitorg kt sana..jadinye suami dia sorg je yg akan anta kitorg..risau sebab abg lan tak tau jalan...ade bantuan gps tp takut die susah nak tengok...nak tak nak takawal je...rupenye takde masalah pon..lepas anta kitorg, 2jam lepas tu die dh sampai Melaka..dh sampai umah pon..

Kitorg punye flight kol 8.15pg...tp kitorg smpai LCCT 4pagi...awal giler kot kitorg sampai...drpd dok tercongok tak tau nak watpe...kitorg gi brekfes kat wildmill...bkn main pepagi bute lgi kitorg brekfes...brekfes solat smue dlm kol 7.50pagi kitorg checkin...nasib baik la aku ade pengalaman waktu ke Kota Kinabalu dulu..kalo tak dah macam rusa masuk kampung la kitorg...

sory akak ita...gmbr u xde...


Waktu nak checkin baggage tu ade la kesulitan sikit..coz dh terlebih muatan...apakah?blom blk lgi dh terlebih muatan..kalo blk confirm2 la berlebih2 muatannye kn..kitorg beli baggage by group 20kg..budjet kekonon beg tak berat la..sekali hambik kau...lebih kurang 12kg lebih muatan..so kene la tambah RM105...peh melayang sikit duit nak belanje..tp kitorg share la 4org coz dh by group kn...time dlm flight tu kene isi boarding pass...ngam2 sudah isi boarding pass..pilot bgtau dh sampai Polonia Airport...hoi2 aku blom panas lgi dok kt seat dh smpai...sungguh tak patut...

Turun flight hati dh berdebar2 coz bce byk blog ngan forum..nk lepas imigresen nye adalah sedikit rumit...nk kene siap2 standby duit hulur kt diorg..tp alhamdulillah Allah permudahkan....kitorg lepas dengan mudah walaupon aku kene bg sepuluh jari ni hah utk di scan....ade rupe penganas ke aku ni smpai nak ambik cop jari bagai...member yg lain smue lepas xyah cop jari...

Tour guide kitorg name die Danu..kitorg gune PT Lovely Travel & Tour...urusan2 travel agensi ni Melaka Holiday yg tentukn coz kitorg dh byr kt diorg...Danu ni muda lagi drpd kitorg and sgt la mesra alam..dh mcm kenal lme je ngan die...sepanjang jln nk gi ke Danau Toba tu ade je citer ngan teka-teki die....hurm penat la plk citer pepanjang ni..tgk je la gmbr bawah ni ye..ari ke2 kemudian2 bru aku story....ni nak sambung keje...

travel agen yg kitorg gune

khusyuk nye akak ita...



mkn tghari...lauk yg sedap..

tangtang..tengteng..pangpang..














No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...