Monday, December 19, 2011

Ingat Boleh La Settle Ari Nie....

Pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam(SBPA) nie wat aku pening kepale tau...
bukan pening coz keconfiusan tapi pening sebab lain...
nak ambik borang opsyen pon boleh wat aku pening..

Mane taknye..kejap suh ambik..
pastu ditangguhkan....
tak sampai 24 jam suh ambik pulak...
aku nie dah la nak gi bercuti-cuti Singapore...

Ingatkan time cuti nanti boleh la kot tenang-tenang kan fikiran...
tak payah fikir pasal keje wat sementara waktu...
alih-alih.....
takde makne nye dapat cuti yang sebenar-benarnye cuti la kan bile keje tak settle lagi...

Ingat boleh la settlekan dalam mase 2 ari...
sebelum aku start cuti Rabu nie...
tapi kalo dah borang opsyen pon besok baru nak keluar...
memang tak la kan nak settlekan semue nye dalam mase 1 ari...
dalam mimpi je la...

Dengan staf-staf yang ade hal lain lagi...
itu tak diambil kire ngan bantahan daripada Cuepac lagi..
dibuatnye ade staf yang nak tunggu perbincangan Cuepac ngan PM...
tak ke parah aku nak menggayakan nye....
tapi ape-ape pon cuti tetap cuti...
rugi ko kalo aku batalkan....
terbayang-bayang duit terbang sambil senyum-senyum kat aku...
terdengar-dengar die cakap kat aku padan muka....


TAK TENANG JIWA AKU NAK BERCUTI LA


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...